Defiance – Pilot

 
Beküldte: tess 2013 April 20, 17:53-kor a(z) Defiance,Pilot témába.

Egy ideje már kotlók ezen a pilot kritikán, lévén a SyFy új sci-fi sorozata minden volt, csak maradandó élmény nem. Pedig a formabontó koncepcionális tálalás (a sorozat kapott egy MMORPG-t  társul) és a látványos előzetesek egészen más ígértek. Meg úgy alapból is, az ember sokkal inkább földbe döngölőbb élményt vár egy olyan csatornától, amelyik klasszikus sci-fi sorozatot nem rendelt be cirka 5 éve. Ehhez mérten a sokat bírált Rockne S. O’Bannon előállt ezzel a förmedvénnyel, ami javarészt a klasszikusok legszebb húzásait hivatott pofátlanul majmolni.

Ehhez képest az alapötlet még igenis ígéretesnek tűnt, sőt pár feles után még ígéretesnek is tűnhet. 33 évvel vagyunk egy idegeninvázió után, amikor is az emberiség és a hódító 7 faj egy igen csak képlékeny békeidőben próbál egymás mellett éldegélni a terraformált Földön. A történet az egykori St. Louise városában játszódik, ami időközben felvette a Defiance nevet. A pilot lényegében a városban élő fajok mindennapjait és azok nehézségeit mutatja be egy közelgő invázió fényében.

Akárhogy is vesszük ez nekem eddig tiszta Babylon 5 csak sokkal szolidabb fantáziavilággal. Végig az idegen fajok együttélésére próbált reflektálni több-kevesebb sikerrel. A történetvezetés, mint olyan borzasztóan vontatott és önelégült. Már-már közhelyesen unalmas, de szerencsére ilyenkor bekúszik a képbe egy hevenyészett hatalmi machinációs szál. Hogy a szokásos soap panelek rendületlenül fantáziátlan ismétlését már ne is említsem. Szó se róla, anno a Babylon 5 is hasonló felállással operált, de ott legalább helyben volt az ok-okozati mátrix, meg úgy általánosságban az univerzum is. Ellenben itt kósza gondolatokat kapunk, amolyan ad hoc ötletelgetést az írói szobából, amit egy pehelykönnyű koherens kapocs próbál meg összetartani.

A karakterek terén ugyancsak a pofátlan majmolással kell beérnünk, de ezúttal a Firefly-é az áldozati szerep. Vicces látni, hogy O’Bannon még ezen a szinten is elvérzik, pedig itt aztán tényleg nem kellett volna sokat agyalni. Ezzel szemben a karakterek pofátlanul egydimenziósak és idegesítően színpadiasak. Létjogosultságuk és hitelességük egyenlő a nullával, akárcsak a karakterek közti interakciók egész sora. A legnagyobb vicc mégis az idegen nyelv alkalmazása, amit anno a Firefly-ban Whedon csak káromkodásra használt. Itt ezzel szemben kőkeményen próbálnak drámázni ezen a hablaty nyelven, ami végképp az izzadtságszagú erőlködés csúcsa a számomra. Éppen ezért a karakterek közül nagyon nem is emelnék ki senkit, lévén nincs miért. Egyedül csak a roppant combos eyecandy érát tudnám méltatni, igaz jelen esetben sem Julie Benz, sem Stephanie Leonidas, sem pedig Jamie Murray nem a színészi kvalitásaival hívta fel a figyelmet. Grant Bowler pedig a létező legrosszabb Nathan Filion pótlék a képernyőn, kár hogy ez senkinek sem tűnt fel a készítők között.

Akárcsak a borzalmas CGI, ami nagy meglepetésemre az előzetesekben még úgy-ahogy működött. Azonban az ominózus csatajelenet a végén szabályosan bántotta a szemem. Állítom a Volge főgonoszát konkrétan direkt copy/paste módszerrel a játékból emelték át, annyira borzasztóan nézett ki. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ez az éles vizuális kontraszt nem bántotta a látványtervezők szemét. Egy Gears of War: Judgement Day vagy az új Tomb Raider game jobb ingame videókkal volt ellátva, mint ez a pilot.

Összességében tehát azt kell, mondjam a Defiance eddigi teljesítménye a sci-fi műfaj egyik legnagyobb arcul köpése. Ennyire unalmas, önelégült és sikerhajhász próbálkozást nem mostanság láttam. Azt hiszem, lassan be kell látnunk, hogy egy korszak zárult le a műfaj történetében, mint ahogy azt is el kell fogadnunk, hogy az új trónkövetelőket ne a SyFy-tól várjuk. Persze ennyire mélyen a béke segge alól jó nyerni, de én speciel erre egy forintot nem raknék a következő 2-3 évben.

This entry has a rating of 1

free web stats